NM i speiding dag 0
Speiderne var oppe i 3:30 tiden, Ailo startet fra Håkvik kl 4, Ada-Viktoria plukket opp 4:20 i Narvik og Hedda kl 4:25, før turen gikk videre til Evenes flyplass.

Flyet gikk 6:30,en kjapp 50 minutters beinstrekk på Gardermoen før flyet tok os til Sola. Hvor det ble vel 30minutters vente på bagasjen. Sola glimret likevel med sitt fravær, Stavanger hadde gråværsskyer og lett yr å by på.

Vi var så heldig å ha kjenninger i Madla speidergruppe som var så hyggelig å transportere og litt rundt for handling av piknikkbord på Biltema, matvarer på Kiwi før vi ble kjørt helt frem til leiren. Det ble ca kl 11 tid for en tacosaus lunsj.

Vennskap
Siden det regnet ble lederkroa gjort om til ventetelt for tidlig ankommet. Her traff speiderne på patrulje Hjort som de fant tonen med og Sigurd og Pelle som hadde ventet i 3 timer før vi kom, viste dem litt rundt og de spilte litt sammen.

Slå leir
Endelig ble klokken 15 og man fikk lov å melde sin ankomst og få leirområdet.

Siden det regnet satte de opp tarp, og fikk alt under før de satte opp teltet. Det ble fort mye regn så ikke gjort så mye utenfor teltet.

Litt ut på kvelden ble både speidersport og ille godt kiosk åpnet.


Det ble fort gjørme gater i leirområdet. Været lettet ut over kvelden og regnjakker kunne tørkes noe, om de da tørker i teltene..

Patrulje Rødrev hjelper patrulje Hjort som først fikk et gjørmehull, med å flytte teltet til en noe tørrere plass. Gode relasjoner bygges.
