NM i speiding dag 2, siste innspurt

14 juni, 2026 av Andreas Eidissen
Ferdige med oppgavene, nå er det leiren som skal pakkes ned.

Etter en regnfull dag, ble kvelden fin, vindfullt og noen dråper under leirbålet. Men fint på kvelden/natten.

Ble en fin kveld lørdag
Ble en fin kveld lørdag.
De fikk spilt og koset seg litt i kveldingen I går
De fikk spilt og koset seg litt i kveldingen I går

I dag står postløype med Førstehjelp, Naturkjennskap og nevenyttige på programmet.

Postløypen, Nevenyttighet
Postløypen, Nevenyttighet
Siste innspurt i surringene
Siste innspurt i surringene
Jobbes godt med surringene
Jobbes godt med surringene

På spørsmål om hvordan NM var:

Veldig bra! Sier Ailo, 12år

Gøy! Sier Hedda, 12år

Litt gjørmete, men veldig mye sol på slutten, Ada-Viktoria, 11år

Hva var best med NM:

Vennene vi fikk, sier Hedda, 12år

Vi ble venner med fem andre patruljer, Ada-Viktoria, 11år

Alle vennene og bare å få være på NM, Ailo, 12år

Ministerbesøk også i dag
Ministerbesøk også i dag
Nevenyttighet, her pionerer det.
Nevenyttighet, her pionerer det.

Det artigste på NM var mat oppgaven, sier Alle

Synlig bevis på 128 beste patruljen
De tre første plassene, Elg tok seieren for andre år på rad
De har funnet seg plass frems med de nye vennene i patrulje Hjort