NM i speiding dag 1
NM i speiding 2026 er i gang – og i år er det i Stavanger på Lundsneset. Hit har speidere fra hele landet kommet for å konkurrere, samarbeide og gjøre det speidere gjør best: være ute, løse utfordringer og ha det gøy sammen.
Patrulje 128 er Rødrev, de har hatt en regnfull natt. Revelje kl 7, frokost på patruljeområdet. Møte for Patruljeførere kl 8:15. Åpningen fulgte kl 9 med flaggheising og kunnskapsminister, Kari Nessa Nordtun, fikk æren av å åpne konkurransen.
Først ut for Rødrev var orienteringsløp hvor Ailo og Hedda løper sammen, mens Ada-Viktoria skulle utføre teorioppgaven.







Luns ble inntatt på patruljeområdet, en tur innom kiosken, før det var videre til Kreativ oppgave.
Neste pause kunne speiderne kjøpe snop eller bakst hos Ille godt eller supplere noe merch fra Speidersport.
Litt ut på ettermiddagen var det tid for Matoppgave. Her skulle Rødrev lage Revens Hønsejakt (kylling i kurrysaus med gulrot og ris), det ble Tilslørt revehale (jordbær og banan dyppet i sjokoladesaus) til dessert.




Etter En god pause med mer tid til Speidersport handling og en tur til i kiosken var det tid for leirbål.
Der var innslag av sang og lek. Det ble allsang av Tore Tang, og mer tradisjonelle speider rop som «Barnestemmer».


